Cascada de pe Jepii Mici

Alergări de pregătire prin Bucegi

Multe lucruri de realizat nu prea mi-am propus în ceea ce privește alergarea pentru 2018. Sunt cu altele pe cap. Dar ca să nu treacă anul fără un eveniment remarcabil în acest capitol, mi-am propus să re-editez creasta Făgărașului. Ca re-editarea să fie stimulantă, mi-am propus un timp de 18 – 20 de ore față de prima încercare când am făcut vreo 23 de ore. Să vedem dacă într-un final îmi iese șmecheria propusă. Cosmin și Bogdan s-au arătat și ei interesați de treaba asta, deci am fi o echipa de 3. Ar fi super să ne iasă planul și să reușim să mergem cu toții în timpul propus sau chiar mai bine !

De alergat am mai tot alergat anul ăsta, dar mai mult pe la câmpie: în parcuri, în delta Văcărești, pe străzi în București sau pe unde am apucat. Pentru Făgăraș am nevoie de diferență de nivel în picioare. Pe lângă asta trebuie să îmi reajustez angrenajele pentru distanțe mai lungi și teren muntos. Unde altundeva poți să faci asta mai aproape de București decât în Bucegi ? Nu prea ai o ofertă mai bună de atât, mai ales că și Bucegiul în sine oferă zeci de km de pistă de alergare și o varietate plăcută de peisaje, de animale și tipuri de teren.

Alergarea de 16km

Prima astfel de alergare, unde altfel mi-a venit și ideea cu Făgărașul, a fost chiar cu Cosmin și Bogdan. Am făcut o alergare matinală din Bușteni pe Jepii Mici – Babele – Piatra Arsă – Jepii Mari și iar Bușteni. Totul la 16km / 1400m D+ / 3h:11. A fost așa de matinală, că pe la ora 09:00 ne-am intersectat la coborâre, pe Jepii Mari, cu un pui de urs care își căuta drumul (sau mama) pe poteca noastră. N-a fost cine știe ce întâlnire, că tipul blănos s-a retras repede pe niște stânci. N-am apucat să-l pozăm sau să-l întrebăm ce mai face.

Alergarea de 32km

A doua alergare am făcut-o acum două zile și a reprezentat un upgrade de distanță: 32km / 2400m D+ / 6h:11. Traseul a fost astfel: Sinaia – pista de sub Gondolă – Piciorul Pietrei Arse – Piatra Arsă – Jepii Mari – Jepii Mici – Piatra Arsă – pârtia de schi și iar Sinaia. Am prins o vreme excelență pentru alegare: un 10 – 15 grade și cer noros.

La urcarea pe Jepii Mici, am fost pe punctul să mă retrag pentru că erau niște nori groaznici pe munte, începând chiar de 1200m altitudine, am estimat eu. Am verificat vreo două site-uri de prognoză care m-au asigurat însă că nu avea să plouă decât peste 5 ore, adică un timp mai mult decât suficient că să-mi termin treaba. Am zis să mă încred în tehnologie și să o dau în sus, pe jepi, urmând să mă întorc dacă se nasolea treaba. Încrederea mi-a fost răsplătită ! Pe măsură ce urcam, norii se risipeau și pe partea alpină a traseului m-a bătut și soarele-n cap. Ca să vezi cât de brusc și mult s-a schimbat vremea.

Pe Jepii Mici încă mai este zăpadă și pare că, deși a fost cald, s-a topit puțin față de acum 2 săptămâni, când am fost cu Cosmin și Bogdan. Ca animale, la alergarea asta, am văzut doar un pui de căprioară chiar la prima urcare din Sinaia, pe pârtia de schi. A trecut foarte aproape de mine și foarte încet pentru o căprioară. Ba chiar s-a oprit vreo 3 secunde să mă studieze la nici 10m distanță de mine.

Zapada incepe sa piarda teren, dar tot bareaza poteca

Cascada de pe Jepii Mici

Urmează încă două alergări în Bucegi: una de 40km, poate chiar tura de hobby de la 7500 și a doua de 50km. Dacă îmi reușesc cel puțin aceste două alergări bucegiene, mă pot duce cu încredere în ținutul făgărășean 🙂 .

Cam asta e și cu planul meu. Acum să vedem ce va ieși.