Panciu - Focsani - Vidra pe cursiera, spre Vidra cu Cota 1000 pe fundal

Panciu – Focsani – Vidra pe cursiera

Inca o vizita pe la tara pe la mine, inca o ocazie de mers cu cursiera. M-am indoit pana in ultima clipa ca o sa pot merge din cauza ploii, dar pana la urma am reusit. Chiar de 2 ori. Odata sambata seara si odata duminica dimineata.

Sambata seara am iesit destul de tarziu, cam pe la 20:30, pentru ca am asteptat sa se mai usuce asfaltul dupa ploaia grea din timpul zilei. Am plecat cam pe fuga uitand sa-mi iau pompa (bine ca aveam camera) si apa. Sa zicem ca apa nu era asa importanta la tura asta pentru ca oricum aveam de gand sa merg maxim o ora ca sa nu ma prinda noaptea pe drum. Am mers pe varianta Tifesti – Tisita – Bizighesti – Tifesti, adica undeva la 26km cu 100m diferenta de nivel. Nu a fost cine stie ce distanta dar chiar mi-a placut plimbarea pe inserat si mai ales mirosul de pamant ud si tei proaspat inflorit 🙂 .

Pentru duminica planuiam ceva mai lung, peste 100km. Asa ca am mers pe ruta Tifesti – Bizighesti – E 85 – Focsani – Vidra – Campuri – Panciu si iar Tifesti. Traseul a totalizat 114km cu 900m diferenta de nivel +/-. Mare parte din el imi era cunoscut pe bicicleta, mai putin segmentul Focsani – Vidra. Toata portiunea asta, care este un fel de plat fals, am prins-o cu un vant discret cam de 10-15km/h din fata. Asta m-a facut sa inaintez destul de incet mai ales ca si urcam. De la Vidra spre Campuri vantul s-a mai agravat si uneori erau rafale, zic eu, si de 30km/h. Am indurat eu ce am indurat sperand ca dupa Campuri, unde aveam sa schimb la 180 grade directia de mers, sa merg cu el in spate. De data asta soarta a tinut cu mine si asteptarea mi-a fost rasplatita. Vantul sufla din spate si mergeam la vale ca un erou cu 50km/h sau chiar mai mult prin sate, pe langa sate, peste tot. E o senzatie sa mergi cateva zeci de minute cu 40-50km/h cu bicla, o senzatie pentru care merita sa tragi cateva ore la deal cu vantul in fata 😀 .

Pacat ca zona asta este cam departe de Bucuresti ca are de toate: sosele bune, libere, urcari, coborari rapide, plat si multa padure. Deci cam toate conditiile pentru bicicleta. Cel putin din punctul meu de vedere 🙂 .