Sectorul Red Rocks

Mini vacanță la cățărat în Kavala, Grecia

Mini-vacanța asta de Paște am petrecut-o împreună cu copiii în zona Kavala – Nea Iraklitsa, Grecia. Pe aici sunt niște sectoare de escaladă de care am mai auzit și pe care ne-am mai propus să le vizitam în câteva rânduri, dar nu s-au aliniat lucrurile. Acum am ajuns în zonă special pentru escaladă și speram să înțelegem mai bine ce e pe aici.

La momentul sosirii, prognoza pentru toată vacanța noastră nu arăta prea bine, așa că nici noi nu ne-am făcut cine știe ce așteptări vizavi de cățărat. Nu știam nici zona și cu siguranță aveam să întâmpinăm probleme în accesarea sectoarelor de escaladă.

Joi, în ziua în care am sosit, ne-am propus doar să exploram puțin la picior zona, ca să ne dăm seama de potecile de acces. Practic nu am reușit să descoperim niciunul din cele 2 mari sectoare de escaladă: Remvi și Red Rocks. Am descoperit însă un sector secundar cu 5-6 trasee aflat mai la stânga de poteca de acces spre Red Rocks.

Access sectoare Remvi si Red Rocks
Access sectoare Remvi și Red Rocks

Vineri am ajuns până la urmă în Sectorul Remvi, sâmbătă am stat în sectorul izolat accesibil din poteca de acces spre Red Rocks, iar duminică am vizitat puțin Red Rocks și apoi ne-am dus tot în Remvi.

Pentru că nu am avut un topo, și nici n-am găsit ceva de cumpărat prin orășel, ne-am orientat doar cu informațiile găsite pe thecrag.com. Din ce am văzut la fața locului, nu toate traseele au numele scris la bază, unele îl au doar în greacă, iar lista de trasee de pe thecrag.com nu corespunde cu ordinea în care sunt traseele pe teren. Așa că mai mult de jumătate din traseele pe care ne-am dat au fost din categoria „unknown„. Adică nu știm nici pe ce traseu și nici pe ce grad ne-am dat, dar cu siguranță nu chestii grele.

Liniile traseelor fiind lungi, nici topul nu se vede mereu de jos ceea ce face dificil de estimat și lungimea lor. Asta a fost alt motiv pentru care nu ne-am băgat pe anumite trasee știind că sunt unele peste 30m lungime, iar coarda noastră cea mai lunga are 60m.

Sectorul Remvi

Cel mai mult timp l-am petrecut în sectorul Remvi, cu expunere nordică. Acesta se află pe un fel de prag la cca 10m(?) deasupra marii și, odată ce ai depășit linia copacilor în urcare, ai senzația că poți sări de pe stâncă direct în mare.

Alisa la începutul unui traseu de 27m in Remvi
Alex la începutul aceluiași traseu de 27m
Alisa in topul traseului
Alisa aproape de topul traseului

Tot aici am rămas impresionați de cum arată la baza traseelor. Peste tot sunt băncuțe, în 2-3 locuri niște mese cu scaune (făcute din role de cablu), iar unele trasee au la bază preșuri de cauciuc ca să nu te murdărești de pământ când pleci. Ba chiar au montat și un gărduleț din plasă ca să nu-ți scapi în mare chestii. Alt nivel maică, alt nivel ! Frumos ! În Remvi nu mi-a plăcut stânca, dar asta este o chestiune subiectivă: este foarte albicioasă, lichenoasă si tăioasă. Traseele sunt greu de citit, iar rigletele imposibil de văzut uneori din cauza culorii și texturii stâncii.

Sala de mese a falezei Remvi
Băncuță "with a view"
Băncuță „with a view”

Sectorul Red Rocks

Sectorul Red Rocks, expunere sudică, arată super frumos și el, însă aici nu ne-am cățărat pe nimic. Am identificat doar vreo 2-3 topuri sub 30m, însă erau grade mult peste nivelul nostru. Am mai văzut niște topuri la 50m+ înălțime, dar fără să-mi fie clar cum ajungi la ele. Unele trasee de aici au asigurări foarte aerisite ceea ce face mai greu de citit linia unei rute.

În sectorul izolat mi-a plăcut stânca, însă nici aici nu sunt foarte clare liniile, chiar dacă așa ar părea la o primă vedere. Faleza are expunere S-V, deci soare toată ziua, ceea ce a fost perfect pentru cele 15 grade de afară.

În concluzie aici sunt foarte multe trasee, multe linii interesante, dar greu înțeles exact ce e cu ele fără mai multe informații: fie de la un localnic, fie dintr-un topo daca o exista așa ceva. Este un loc în care m-aș întoarce doar dacă aș face rost de mai multe detalii, altfel nu prea văd ce trasee am putea accesa în plus față de ce am făcut deja.