MTB si curisera in Thasos, coborarea spre Kinira

MTB si cursiera in Thasos

Pentru ca in Thasos, Grecia, se poate ajunge relativ usor cu masina, am zis sa iau si 2 biciclete cu mine „ca sa fie”. Asa ca am luat un MTB si cursiera ca sa acopar ambele variante de mers cu bicicleta: de sosea si de munte.

Pe asfalt si munte

Prima tura am facut-o cu Vali si a fost pe MTB cu toate ca am avut si asfalt. Ne propusesem sa ajungem in satul Theologos, aflat oarecum in partea centrala a insulei, ca apoi sa traversam spre Est, la mare. Deci am plecat cumva din N, am coborat in S, pe partea vestica, apoi am urcat din Potos spre centrul insulei in Thelogos si am iesit in N-E pe langa Kinira. Am avut cam 70% asfalt si cam 30% off-road.

Cu toate ca am avut doua harti la noi, una de hartie si una digitala, pe telefon, tot ne-am ratacit de vreo 2 ori. Mi-e clar ca autoritatile din Thasos nu prea au fost interesate sa marcheze trasee de MTB sau sa faca harti oarecum exacte. Confuzia apare de la multitudinea de drumuri forestiere care sunt la fata locului, dar care lipsesc de pe harti. Nici nu mi-a trecut prin cap ca pot fi atatea variante pe acolo.

Drumul forestier in sine nici el nu era vreo splendoare. Mai mult semana a albie de rau (vorba lui Vali) decat a ceva circulabil pe 2 roti. Erau multi bolovani marisori (10 – 30cm) si instabili si de multe ori ne-am dat jos de pe bicicleta ca sa trecem. Urcarile foarte sustinute si lungi. La un moment dat cand ne chinuiam noi la pedale ca niste eroi, ne depaseste in urcare un nene calare pe un fel de scuter de moda veche care mergea incet, incet la deal. Ne-a aruncat o privire indiferenta si si-a continuat urcarea fara sa schiteze vreun gest sau salut 🙂 . Intr-un final am ajuns si la cel mai inalt punct al traseului nostru (520m altitudine) de unde se vedea frumos marea. Coborarea a fost si ea in acelasi ton cu urcarea: foarte denivelata si destul de abrupta pe alocuri.

Pana la urma am scos-o la capat si cu coborarea si am continuat pe ultimii 20km de asfalt. Tura noastra a avut pana la urma 99.7km cu 1650m diferenta de nivel +/– si ne-a iesit in 8h:22 cu tot cu pauze de poze, repozitionari de lant si alimentare cu apa. Cu toate ca suprafata de rulare a fost foarte accidentata, traseul ne-a placut foarte mult, fiind foarte spectaculos, cel putin la coborare. Ca alimente am mers doar pe lichide, cam 3.2L, cu electroliti si carbohidrati (Isostar si Redis) la care am adaugat 2 doze de Red Bull.

Pe asfalt

Intr-o alta zi m-am dus singur intr-un tur al insulei pe asflat de data asta. Deci am mers cu cursiera. Inca de la venirea pe insula mi-au placut drumurile bune si foarte denivelate in sensul urcarilor si coborarilor abrupte si dese. Pe acest drum sunt frecvente pantele de 12% in timp ce majoritatea sunt de 8-10%.

Alt lucru interesant, pe care l-am remarcat, a fost lipsa vantului pe insula. Pe langa mare batea uneori vantul (pe plaja zic), dar tot timpul cat am mers cu bicicleta, nimic. Cred ca e chiar prima oara cand parcurg o distanta asa de mare fara sa bata vantul. E putin ciudat 🙂 . Aceasta tura a insulei este foarte spectaculoasa, dar si destul de tehnica. Pe langa urcarile mai accentuate de care am zis deja si coborarile sunt la fel de abrupte, dar presarate si cu serpentine. Pe unele portiuni de drum mai inguste si mai aeriene simti ca ai marea la picioare cu toate ca esti uneori si la 60m deaspura ei. Abia am reusit sa prind 59km/h pe o portiune mai dreapta, dar nu m-am putut bucura mult timp de aceasta viteza. In general ajungeam cam pe la 50km/h intre 2 viraje apoi trebuia sa franez.

Cu toate ca am incercat sa fentez soarele, nu prea mi-a reusit asa ca m-am resimtit a doua zi dupa acest efort. In general efortul la soare ma consuma cel putin de 2 ori mai mult ca varianta lui la umbra si racoare 🙂 . In fine. Tura are 93km si 1230m denivelare si o recomand cu caldura pentru oricine doreste un traseu sustinut de urcari si coborari. Eu am scos-o in 3h:56 cu 2 opriri de cumparat apa, dar m-am muncit putin ca sa obtin acest timp. Si de data asta am mers doar pe lichide, consumand 1.8L de apa cu electroliti (de la Isostar), un Getorade de 0.5 L si un Red Bull rece. Deci cam 2.5L in total.

Toate pozele sunt facute de Vali cu telefonul. Eu mi-am uitat aparatul foto in Romania 🙂 .

Tags:
Category:

Comments are closed here.