Plimbare – alergare in Bucegi, la deal spre hornuri

Plimbare – alergare in Bucegi

Sambata asta am reusit sa facem o tura in Bucegi pe care o aveam in minte inca de prin primavara. Am mai incercat acest circuit si acum 2 saptamani, pe 6 Iulie, insa am renuntat din cauza vremii (prognoza != realitate). Cu toate astea si atunci a iesit o tura interesanta de 24km.

Traseul acesta are cam 32km cu 1920m diferenta de nivel si incepe de pe strada Valea Cerbului din Busteni, cabana gura Diham, cabana poiana Izvoarelor, cabana Malaesti, hornul mare, cabana Omu, cabana Babele, cabana Piatra Arsa, canton Jepi, jepii mari si hotel Silva in Busteni. Trackul complet este aici.

Cu toate ca am plecat la drum cu gandul de alergare, genunchiul Elizei a avut niste obiectii asa incat de pe la cabana Malaesti am mai scazut ritmul. Astfel am fost nevoiti sa alergam incet sau chiar sa mergem pe portiunile de plat si vale. Nu a fost problema pentru ca am facut poze, am mai vorbit cu cunoscutii intalniti pe drum sau cu concurentii de la Marathon 7500 (unde vrem sa participam la anul) 🙂

Vremea a fost conform prognozei ceea ce m-a surprins oarecum. In Busteni erau cam 23 grade cu soare, la Malaesti se ma racise putin dar tot soare era, pe hornuri am prins ceata si putin vant (scazand valoarea resimtita la vreo 10 grade, zic eu). De la iesirea din hornuri si pana la cabana Omu a fost ceata si vant. Imediat ce am plecat de la Omu (sa zicem 5 minute) soarele a aparut din nou si ne-a insotit pana pe la complexul Piatra Arsa. De acolo s-a innorat din nou si cam de pe la 1800m altitudine, deci la coborarea pe jepii mari, si pana la 1400m a tot plouat. Noroc de padure ca, fiind deasa, ne-a tinut departe de stropi.

Am ajuns la „finish” in 6h:44 unde ne-am felicitat reciproc, ne-am urat sanatate multa 😀 si am mancat un kurtos colac. Cu nuca. Cu siguranta mai facem o reluare a traselui, fara dureri, ca sa vedem cam la ce timp il scoatem.