Cheile Folea

Escalada in Buila-Vanturarita

Weekendul acesta am fost la cataratura impreuna cu Croco si Doina prin zona Buila Vanturarita. In prima zi, Sambata, am fost in Cheile Folea iar a doua zi pe langa cabana Cheia in peretele Santinela Cheii.

Sambata

Pentru mine a fost prima oara cand am pasit in Cheile Folea si mi-a placut foarte mult. Stanca este solida, fara vegetatie si gasesti trasee atat de trad cat si de escalada sportiva. Noi am mers pe cele de escalada sportiva din sectorul Explorer: Tineretului (7-), Arici Pogonici (6+), Moaca (6+) si Scanteia (6-). Mi-au placut toate traseele insa erau peste nivelul meu ca sa le fac cap la vedere. In fiecare , mai putin in Scanteia, am gasit cate un pas la care a trebuit sa meditez.

La sfarsit de zi am plect spre Cheia. Si ce sa vezi: in drum spre cabana, undeva pe la ora 21, pe drumul forestier la doar 30m in fata masinii a trecut in viteza un cerb carpatin. Da, chiar un cerb ! Nici nu stiam ca mai avem asemenea animale in libertate. Adica vii. Din pacate am apucat sa-i vad doar 1/4 din corp, mai exact membrul stanga – spate. Mi-ar fi placut sa-l vad mai mult, sa stam de vorba cu el si sa-l intrebam daca intr-adevar ii place berea Ciucas careia ii face atat reclama. Nu am reusit de data asta insa imi pun speranta ca-l prind odata la o vorba 🙂

Duminica

Asa cum spuneam am mers pe langa cabana, mai exact in Santinela Cheii unde ne-am perindat pe: Diedrul cu Brazi (4B, 7 cu 4LC), Trabi Durul (6) si Liliacul Salbatic (4A, 6+ cu 3 LC). Din Diedrul cu Brazi si Liliacul Salbatic am facut doar cate o lungime. Croco a mai intrat si pe Creasta Estica (5A, 6+,  A1 si 4LC). Daca prima lungime a mers cum a mers, a doua incepea cu un diedru cam lasat pe spate, fara prize si cu pitoane din 50 in 50 de cm ce te „imbiau” doar la artificial. Asa ca am renuntat.

Cel mai mult mi-a placut Liliacul Salbatic ce are niste fisuri, uneori cam lasate pe spate, care merg doar la bavareza si cu picioarele la aderenta. Partea frumoasa este ca fisurile nu sunt asa prizoase si trebuie sa te pozitionezi foarte bine pe picioare ca sa nu te deschizi.

Gradele date traseelor din acest perete sunt (mult!) sub cotate. Cu alte cuvinte intri si pe un 6 cu retineri. Pe 7 deja ai probleme in a vedea si accesa prizele. Sau cel putin aceasta este parerea mea.