Duatlon Rasnov, zona plecare

Duatlon Cheile Rasnoavei

Sambata aceasta am avut prima mea participare (de fapt si a Elizei) la un duatlon individual. O participare mult dorita si planificata cam de pe la inceputul lunii Iunie. Concursul s-a numit Cheile Rasnoavei Adventure si s-a desfasurat prin imprejurimile orasului Rasnov. Acest concurs este destul de vast, ca numar de probe zic, el acoperind: maraton (42km), semi-maraton (21km), cursa scurta de MTB (27km), cursa lunga de MTB (de 57km) si un duatlon individual (27km MTB + 21km alergare). Concursul s-a intins pe 2 zile, noi participand in prima zi, Sambata.

Cu toate ca am auzit diverse comentarii nefavorabile cu privire la organizarea acestei competitii, am zis sa incercam totusi. M-am gandit ca, fiind la a doua editie, lucrurile nu puteau sa mearga decat in bine fata de anul trecut. Intr-un final s-a dovedit insa ca organizatorii au fost consistenti cu prima editie si ca noi ne-am inselat 🙂

Ambele probe de la duatlon au fost mai de orientare asa dar in special cea de MTB, care ar fi putut fi numita „orientare in plimbarea bicicletei pe munte”. Spun asta pentru ca marcajele traseului erau aerisite, chiar inexistente pe km intregi, iar traseul era foarte putin „pedalabil”. De fapt as putea spune ca mai pedalabil era traseul de alergare decat cel de MTB, insa este parerea mea pe care organizatorii s-ar putea sa nu o impartaseasca :D.

In ghidul tiparit al traseului indicatiile faceau uneori referire la repere care se cam stiau doar in partea locului, cum ar fi „bolovanul prostului” pe care din intamplare il stiu din drumurile facute in peretele animalelor. Pe langa toate acestea, si voluntarii de la punctele de alimentare erau dezinformati si mai contribuiau si ei la toata ameteala de acolo. Eu unul am fost indrumat gresit de 2 puncte de control la rand, dar nu m-am suparat 🙂 Asadar am terminat proba de MTB intr-un timp „record” de 4h in loc de maxim 3 cum mi-am imaginat eu, iar ratacirile m-au costat 9km in plus si vreo 200m diferenta de nivel 🙂

La alergare cam aceeasi poveste, cu ratacirile, insa in valoare de doar 2km (!). M-am plimbat vreo 20 de minute (pe ceas!) pe langa cetatea Rasnov incercand sa gasesc coborarea pe scari atat de evidenta pentru localnici dar foarte nesemnalizata pentru turisti. Vorba aia: „se stie pe unde e drumul”. Intr-un final am gasit-o, dintr-un fel de curte mica exterioara a cetatii.

Dupa o ultima lungime de 2km a traseului pe sosea, in soare, la 30 de grade, am ajuns la final intr-un alt timp record de 3h:28. Culmea ironiei ca desi am avut acest timp foarte slab am iesit pe locul 1 in ziua de Sambata, intrucat din cei 6 participanti la start doar 2 am terminat cursa, adica nu ne-am ratacit iremediabil. Eliza nu a fost una din cei 2 :).

Trackul de MTB e aici si cel de alergare tot aici :D.