Alergare pe Vale Alba si Jepii Mari, iesirea din Valea Alba

Alergare pe Vale Alba si Jepii Mari

Daca tot mi s-a parut zapada buna cand am fost miercuri pe Albisoare cu Croco si daca tot eram in Busteni duminica, am zis sa mai fac o urcare, de data asta la adidasi, pe Valea Alba. In functie de cum avea sa fie vremea sus, ma gandeam sa merg spre cabana Babele si apoi Jepii Mari sau, daca era urat, sa cobor tot pe Valea Alba.

Din locul de unde am plecat din Busteni si pana La Verdeata am facut 1h. Pe drum m-am mai intalnit si cu Silvique (am schimbat cateva vorbe) si cu inca 3 baieti si o fata pe care nu-i stiam. Cu acestia din urma m-am intalnit chiar spre poteca pe Valea Alba si apoi, cand eram deja pe vale, pareau ca urca si ei tot pe Alba. Ajuns La Verdeata „m-am echipat”, adica mi-am pus snowline-urile in picioare si pioletul la-ndemana, intre rucsac si spate. Am avut la mine tot Simond-ul cel ultra light. Pe traseu insa am mers in general la bete.

Pana la saritoarea Carnului m-am mai intalnit cu un baiat care tot pe Alba voia sa urce. Pe saritoarea Carnului am folosit si pioletul la 5-6 pasi pentru ca zapada era prea uda si alunecoasa ca sa am priza cu snowline-urile. La scurt timp dupa ce am trecut de saritoare am intrat intr-un nor si mi s-a redus vizibilitatea la o raza de 30-40m. Urmatoarea saritoare am facut-o doar la bete si apoi am mers mai repede pentru ca erau trepte mai pronuntate in zapada.

Am ajuns pe platou la 1h dupa ce am plecat de La Verdeata. Aici cam batea vantul asa ca mi-am pus foita si m-am si de-echipat de coltari si piolet. Macar era senin si se vedea frumos tot platoul. Plafonul de nori se termina chiar la linia platoului. Deci am plecat spre Babele unde nici nu m-am oprit si apoi spre Jepii Mari. Pe platou nu mai e zapada si aproape s-a uscat si pamantul. Pe Jepii Mari era la fel uscat, cu exceptia portiunii de sus de prin jnepenis. Pe acolo am mai intalnit cateva limbi mici de zapada. In rest o multime de brazi cazuti pe poteca si pe langa poteca care faceau mai dificila coborarea.

Timpul a trecut repede si am ajuns la final in Busteni in 4h strangand cam 18km cu 1500m diferenta de nivel. A fost un traseu frumos si, desi prognoza se arata dubioasa, am prins vreme excelenta.