Albisoara Gemenelor, cover

Albisoara Gemenelor

Saptamana aceasta a fost prima saptamana din sezonul de iarna cand (zic eu) se puteau parcurge Albisoarele cu zapada pe ele. Asa ca i-am aruncat o vorba lui Justin daca vrea sa mearga si am reusit sa ne combinam la tura in ziua de miercuri. Bun.

Pe traseu

Acest traseu este pe fata nordica a Caraimanului, vecin cu Valea Alba, in muntii Bucegi. Cam toate Albisoarele ajung in creasta Picaturii care intr-un final se termina la crucea eroilor Caraiman.

In Gemenelor mai fusesem si anul trecut cu Alex Gavan insa se pare ca atunci era in conditii mult mai bune: saritorile erau mai acoperite si in partea de sus zapada era mai tare. Acum am prins invers: saritori mai descoperite si zapada foarte afanata in partea de sus, adica in ultimii 400m de dfierenta de nivel. Starea saritorilor a facut ca de data aceasta sa mergem legati in coarda in cateva puncte, mai mult pentru confortul meu caci Justin era OK si fara 😀

La intrarea in traseu zapada era foarte tare si se mergea perfect la coltari. Prima saritoare era acoperita si am trecut usor peste ea, insa a doua avea zapada foarte moale si nu puteai sa te cateri pe stanca pentru ca te afundai. Asa ca am ocolit-o prin dreapta intrand pe un fel de fir secundar pe care am tot mers vreo 100-200m diferenta de nivel zic eu. Apoi am facut stanga din nou si am intrat in firul Gemenelor. De aici am pedalat in sus si pe masura ce urcam zapada devenea tot mai afanata. Cred ca anul asta n-am avut o iesire la munte fara zapada afanata bine de tot:D. Saritoarea „cu piton”, care precede hornul de dinaintea iesirii in creasta era destul de descoperita, cu zapada moale la baza, ceea ce ne-a facut sa aplicam tehnica „viermuirii” pentru a trece de ea.

Dupa traseu

Pe platou, pe langa cruce, batea un vant ingrozitor de 40-50km/h care te cristaliza instant daca stateai descoperit la maini sau fata. Coborarea am facut-o pe Valea Alba care avea o zapada perfecta pe tot firul: tare si stabila. Saritoarea Carnului era si ea descoperita asa ca am ocolit-o prin stanga. Toata distractia a durat vreo 7h:20, adica dus si intors de la caminul alpin din Busteni. Am mers cam 9.5km cu 1600m denivelare.

O precizare: poza de cover este de pe creasta Picaturii, chiar la iesirea din traseu. Am ales-o pentru ca mi-a placut contrastul dintre verdele crud al jnepenilor, zapada si cerul albastru :D.